tisdag 10 mars 2015

#Blogg100, dag 10, Om att känna sig värdelös

Att livet inte är en dans på rosor det vet vi nog alla. Det kan inte alltid vara på topp och kommer aldrig bli det heller hur gärna vi än önskar. Motgångar som dyker upp kan vi välja hur vi möter dessa. Om vi har inställningen att det här går inte, jag klarar inte det som just nu är jobbigt blir det så mycket svårare och jobbigare. Idag hade jag en sådan dag som jag bemötte det jag har framför mig på fel sätt, på ett negativt sätt. Kände mig värdelös, kände att hur jag än gör, vad jag än gör blir allt ändå fel. Lika bra att ge upp, strunta i allt för det räcker inte det jag gör. Med många tårar, nästintill hela dagen peppades jag av vänner, min älskade mamma, min underbara sambo och framförallt mig själv:

* att jag klarar av det jag har framför mig
* jag kommer gå stärkt ur det här
* jag duger som jag är
* jag gör inte fel
* jag vet bäst om det som sker
* jag vet vad som är rätt
* jag vet vem som har fel
* jag vet vem som gjort fel och gör det ännu
* jag är stark för mig och min 11 årings skull
* vi kommer att få det bra
* vi kommer att hitta lugnet när allt är över

Efter sådana här peppningar under dagen och kvällen känns allt bättre. Jag känner mig starkare och än mer beslutsam. Alla ni som möter problem och jobbiga saker i livet. Ha "pepptalk" med er själva, tro på er och lita på er själva.

du är inte värdelös
du klarar mer än du tror
även om det känns tungt just nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar