lördag 28 mars 2015

#Blogg 100, dag 28, dikter

Har gett ut en diktbok som heter "Livsbetraktelser" , tänkte dela med mig utav några av mina dikter från den boken.

Dessa långa nätter

sitter
alla lysen släckta
endast fladdrande lågor
från värmeljus
vill bara vara
den jag vill vara
många nätter
långa nätter
orosmoment göms
bearbetas
dessa långa nätter
har tänkt
har bearbetat
döljer en sanning
vill bara vara
den jag vill vara

Misstag

många misstag må vi göra
bara att acceptera

starkare går vi ut efter misstagen
lär känna oss själva på nytt

ej på flykt
från livet
från oss själva
verkligheten

om du inte gör misstag
har du från början
inte försökt
av hela ditt hjärta

Stilla bön

sakta
varligt
ömt
tömt batterierna nånstans
långt bakom
där jag ej
kommer åt dem längre
svårt få ro
hitta nya
men söker
ger ej upp
ser upp för en sekund
ber en stilla bön

Ögat

ögat är själens spegel
finns alltid där
påminner dig om din totala
sårbarhet
ljuset brinner sakta
i nattens mörker
lämnar skuggor av tomhet
inom dig




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar