fredag 27 mars 2015

#Blogg100, dag 27, Stress

När jag tränar, då mår jag bra, då känner jag harmoni inom mig. Denna kick har jag läst är kortvarig för så fungerar hjärnan när vi tränar. Vi blir mer och mer beroende utav nästa kick som triggar igång glädjehormoner i hjärnan. Vi jobbar egentligen fel med vår hälsa, vi borde ta hand om vårt yttre och vårt inre på en och samma gång för att nå bästa möjliga resultat. Vi människor lever i ett stressat samhälle där vi inte hinner med allting vi vill, eller är det så att samhället ställer för höga krav på oss, att det är samhällets krav vi inte hinner med.

Vi borde var och en stanna upp, NU...tänka efter, vad rusar vi efter? vad är det som är så viktigt att vi måste skynda oss vidare till nästa, nästa och nästa sak? Skriv ner alla måsten på en lapp, vilka är dina egna, vilka är andras förväntningar? Börja stryk de måsten som inte är dina, som du inte behöver ha på listan. De måsten som sedan finns kvar, gör om dem till något du verkligen vill, se dem som mål på din vandring genom livet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar