fredag 20 mars 2015

#Blogg100, dag 20, Solförmörkelse

Idag kom min 11 årings mentor hem till oss på morgonen, ringde på, frågade min 11 åring om han var klar att ta sig iväg till skolan. Vi tänkte pröva detta en period och se om det kan hjälpa honom att komma igång. Det fungerade idag till min glädje, jag fick vara med i skolan, kort dag hade de. Vi kikade på solförmörkelsen med klassen, de tyckte att det var spännande och coolt, synd att solen inte var mer framme än den var men vi såg lite utav den.

På musiken fick jag höra min 11 åring spela gitarr, blinka lilla stjärna, så kul att se och höra, vilken glädje han har med musiken. Han vill börja spela gitarr nu istället, säg vad han inte prövat på popskolan, varför inte, gitarr är han duktig på och sken som en sol när han satt och klinkade, att se hans lysande, glittrande ögon av att ha klarat av en hel låt på gitarren värmer mitt mamma hjärta.

Nu tar vi efter en jobbig vecka helg, andas, hämtar krafter, bara är, tillsammans. Tar nya tag för att kämpa oss igenom nästkommande vecka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar