torsdag 22 oktober 2015

Tungt just nu

Ibland är livet alldeles för tungt, jag undrar stilla för mig själv när det ska ta slut, den här mardrömmen jag levt i sen mars 2015 och som pågår än. Kämpar på med allting, håller på att skriva en bok om det som hänt mig, dels bearbetning för mig själv men även kanske en bok till andra som är i liknande situation.

Ikväll ska jag pröva på vattengympa för gravida, ska bli skönt att plaska en stund med andra gravida. Nu när jag går till gymet känner jag mig mest klumpig och inte alls i form, här träffar jag andra som också är gravida och kan koppla av mer.

Var hos barnmorskan idag, fick lyssna på hjärtljuden på "bulan" så mysigt och häftigt att höra det lilla livets hjärta slå. Från denna vecka kommer bebisens vikt att fördubblas varje vecka, haha får väl hoppas att min vikt inte fördubblas också.

1 kommentar:

  1. Vi har ju pratat lite om det du och jag , när vi träffades i Stockholm bland annat och jag måste säga att jag är så imponerad över ditt sätt att hantera situationen. Du har helt rätt mindset och jag vet att allt kommer lösa sig till det bästa för er.

    Ska bli spännande att läsa din bok sen.

    Kram!

    SvaraRadera