tisdag 6 oktober 2015

självkänsla under graviditet

Detta är andra gången jag är gravid och det är likadant nu som första gången jag väntade barn. Är totalt förvirrad, glömmer saker, tur jag inte är ensam om detta, fler jag känner är precis likadana när de är gravida. Har börjat skriva listor så jag inte ska glömma bort vad jag ska göra och när. 

Min självkänsla och mitt självförtroende är inte alltid det bästa, nu är det ännu värre än någonsin när jag är gravid. Är osäker på mig själv, osäker på det mesta i livet. Är känslig, minsta lilla tar jag åt mig utav, speciellt från min underbara sambo. saker jag i normala fall inte skulle ta illa upp av innan kan jag gå omkring och tänka på i flera dagar. 

Känner mig stor, klumpig, osexig och inom mig finns känslor som "tänk om min sambo inte tycker jag är sexig" "tänk om min sambo flirtar med andra och blir intresserad av någon annan". I normala fall tänker jag inte ens sådana tankar men nu, nu minsann får dessa tankar mig att känna mig små nere och ledsen. 

Man blir knasig när man väntar barn det är en sak som är säker och känslorna åker berg & dalbana nästintill varje dag, det tär på krafterna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar